שתף קטע נבחר

היתרי בנייה יתקבלו ברשת תוך 90 יום

שר האוצר חתם על תקנות שיקצרו את לוחות הזמנים לקבלת ההיתרים שיחייבו את כלל הוועדות המקומיות בארץ. הליכי הרישוי יתבצעו דרך מערכת מקוונת

שר האוצר, משה כחלון, חתם היום (ג') על תקנות שאמורות לקצר את לוחות הזמנים למתן היתרי בנייה, אשר יעמדו על מקסימום 90 יום. התקנות מחייבות את כלל הוועדות המקומיות לתכנון ולבנייה למסור מידע מלא ומפורט לגבי התוכניות, ההנחיות המרחביות, התנאים והמגבלות לעניין הבנייה המבוקשת, ואוסרות על הוספת תנאים שלא נמסרו מראש.

 

כותרות אחרונות בערוץ הנדל"ן של ynet:

כחלון: משכנתא לכולם, גם אם נצטרך להתערב‏

צעירים בלי דירה? "זינוק השכ"ד חמור יותר"

האפליקציה שרוצה לשנות את שוק השכירות

 

בהודעת משרד האוצר נמסר כי כלל הליכי הרישוי בארץ יתקיימו באמצעות מערכת מקוונת - מערכת "רישוי זמין" אשר הוקמה על ידי ממשל זמין (אגף התקשוב במשרד האוצר). המערכת תרכז את כלל ההליכים, המידע והאישורים הנדרשים במקום אחד.

 

על מנת לאפשר לציבור עורכי הבקשות ולעובדי הוועדות המקומיות לצבור ניסיון בשימוש במערכת המקוונת, חובת השימוש תחל בעוד חודשיים. אולם, ניתן כבר כעת להגיש בקשות באמצעות המערכת המקוונת.

 

משרד האוצר גם הודיע כי בתוך חצי שנה, יופעלו מכוני בקרה שיסייעו בקיצור הליכי קבלת האישורים מהגורמים השונים, ויתווסף מסלול של הליך רישוי מקוצר במסגרתו יינתנו היתרי הבנייה (לסוגי המבנים הכלולים בו) בתוך 45 ימים. השלב האחרון צפוי להתחיל בעוד כחצי שנה.

 (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
(צילום: עידו ארז)

לדברי בינת שוורץ, מנהלת מינהל התכנון, "לאחר השלמת המהלכים המשמעותיים של הרפורמה בתחום התכנון, הגענו לשלב הרישוי. המטרה העיקרית היא לעבור מהגשה ידנית וריבוי גורמים ותחנות מאשרים, לטובת הגשה מקוונת ואיחוד כלל הדרישות בפלטפורמה אחת. המנגנון החדש יאפשר את קיצור לוח הזמנים למתן היתר ל-90 יום. עם זאת, כמו בכל מערכת מקוונת חדשה, ייתכנו תקלות בשלבים הראשונים להתנעתה ולכן מבקשים מהציבור לעדכן אותנו בכל תקלה כדי שנטפל בה מיידית".

 

בהודעת האוצר נמסר כי "מינהל התכנון השקיע עד כה כ-120 מיליון שקל בתהליך, הכולל בין היתר הכשרת הוועדות המקומיות ליישום הרפורמה, התאמת מערכות המחשוב, סיוע בכוח אדם, הדרכות לעורכי הבקשות וכו'. במסגרת העבודה, פעלו נציגי מינהל התכנון להטמעת מערכת רישוי זמין בכלל הוועדות המקומיות ברחבי הארץ, והדריכו כ-2,300 עורכי בקשות באשר לאופן פעולת המערכת והשימוש בה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים