פרסומי התחדשות עירונית ותמ"א 38



ינו21
התחדשות עירונית ברחוב אבן גבירול תאושר רק אם תכלול קומת משרדים
כלכליסט

בשבוע הבא תציג עיריית תל אביב בפני הועדה המחוזית תוכנית של התחדשות עירונית בתל אביב המתייחסת לרחוב אבן גבירול כאשר היא תדרוש קומת משרדים ועירוב שימושים בכל בניין וכן לשלב בניית דירות מגורים קטנות. את התוכנית הכין האדריכל דני לזר, ועל פיו יידרשו בעלי הדירות לתת את הסכמתם לבניית קומת משרדים בבניין. על פי התוכנית, לא יהיה במרבית הבניינים תקן חנייה, ואילו בבניינים הפינתיים אשר בהם ניתן יהיה לבנות חנייה יהיה תקן חניה מופחת. הסיבה לכך היא הקרבה אל ציר הרכבת הקלה, כאשר עיריית תל אביב מבקשת לעודד שימוש בתחבורה ציבורית ובאופניים וכן לתת קדימות להולכי רגל, וכן לשמור על המסחר הקיים ברחוב. עו"ד זיו גרומן, כמו גם גורמים נוספים בענף חוששים שאישורה של התוכנית יגרום לרתיעה של בעלי הבתים לעניין קומת המשרדים אשר גם פוגעת בכדאיות הכלכלית של הפרויקט מכיוון שיש להם שווי קטן יותר. גם תמריץ החנייה כמעט לא קיים מכיוון שעיריית תל אביב לא מאפשרת כניסת לחניון ברחוב אבן גבירול שהוא ציר ראשי של תנועה. עו"ד עפר טויסטר מדגיש שבעידן שלאחרי הקורונה שווי המשרדים נמוך. יהודה כתב, ראש ארגון הקבלנים במחוז תל אביב והמרכז, מציין כי בבניינים נמוכים כמו ברחוב אבן גבירול, עירוב שימושים הוא עניין מורכב, כי חברות הניהול מספקות שירותים שונים לדירות מגורים ולמשרדים. כתב גם מציין שבעיית החנייה תחריף בשל תקן החנייה המופחת ולא יודעים מתי הרכבת הקלה תתחיל לפעול. ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עיריית תל אביב, חושב כי התוכנית טובה כי לקומת המשרדים יש חשיבות עבור התושבים שגרים בסביבה ויכולים לקבל שירותים קרוב לביתם. לגבי החנייה טוען לדיאנסקי כי הבעייה לא תהיה קיימת לאחר הפעלת הרכבת הקלה, כי אז יהיה יותר צורף בכלי רכב ובמקומות חנייה.


למאמר המלא