פרסומי התחדשות עירונית ותמ"א 38



ינו24
חלק מהרשויות המקומיות מפרסמות מסמכי מדיניות אשר פוגעות ביישום תמ"א 38
גלובס
תוקפה של תמ"א 38 תסתיים בחודש אוקטובר 2022. על פי סעיף 23, כל רשות מקומית יכולה לקדם תוכנית מתאר שלה אשר קובעת את התנאים למימוש תמ"א 38 ברחבי העיר, אך היא צריכה להיות מאושרת בוועדה המחוזית. למשל תוכנית התחדשות עירונית ברמת השרון מחלקת את העיר למתחמים ודואגת להוסיף יחידות דיור בצורה מבוקרת של כל חלק של רמת השרון בהתאמה ליכולות של מערכת התחבורה, ובהתאם לחנייה ולשטחי הציבור. בחלק המערבי של רמת השרון שבו יש יותר בנייה צמודה קרקע ניתן יהיה להוסיף 50 יחידות דיור ואילו ברחובות כמו אוסישקין או סוקולוב, ניתן להוסיף 450 יחידות דיור. תמ"א 38 בבת ים הותאמה לכך שערכי הקרקע בחלק של העיר לא מאפשרים לחזק מבנים ועיריית בת ים העניקה זכויות בנייה מוגדלות כדי להגדיל את הכדאיות הכלכלית בפרויקטים של תמ"א 38. מצד המתנגדים למדיניות של עיריית בת יש נמצאים היזמים, כאשר עו"ד מיכה גדרון, עתר בשמם לבית המשפט המחוזי כנגד הוועדה המקומית של בת ים בטענה שמסמכי המדיניות שפרסמה העירייה, ואשר משתנים בתדירות גבוהה ואשר עוקפים את מה שתוכנית תמ"א 38 נבנתה להיות, ומחבלים ביכולת לבצע תמ"א 38 בבת ים. לדברי גדרון מסמכי המדיניות לא מופצים לציבור ואין לו יכולת להביע דעה בעניין. בהתייחסו לביצוע תמ"א 38 ברמת גן, טוען גדרון, שהיה בעבר יו"ר ועדת הערר המחוזית לתכנון ולבנייה של מחוז תל אביב, מציעה העירייה מכפיל שהופך את ביצוע תמ"א 38 ברמת גן ללא כדאית. עיריית רמת גן מוסרת כי מדיניותה היא ברורה ומטרתה לשמור על איכות החיים של תושבי רמת גן ועל היציבות הכלכלית.
למאמר המלא