פרסומי התחדשות עירונית ותמ"א 38



מאי15
פרויקטים של תמ"א 38 אשר נתקעו בערים תל אביב אשדוד ועוד
Ynet
מאז שתוכנית תמ"א 38, אושרה בשנת 2005 כדי לאפשר חיזוק דירות ישנות שיעמדו בפני רעידות אדמה, היא עברה תהפוכות רבות. היו אנשי מקצוע הטילו ספק שהרעיון של תמ"א 38 במסלול של חיזוק מבנה קיים (תמ"א 38/1) אכן משפר את יכולתו לעמוד בפני רעידת אדמה. הרשויות המקומיות כעסו על כך שנמנע מהן לקבל היטל השבחה כתוצאה מתוספת זכויות בנייה מפרויקטים תמ"א 38 כאלה שהם חלק של התחדשות עירונית. בתקופת משבר הקורונה, עלו גם שאלות לגבי ההיבט הבריאותי הקרב של הפועלים את דיירי הבנייה במקרה של חיזוק המבנה. כיום מרבית הפרויקטים של תמ"א 38 הם במסלול של הריסת המבנה ובנייה מחדש (תמ"א 38/2). פרויקט של תמ"א 38 בתל אביב, מתקיים ברחוב זימן 4 כאשר העבודה בו הופסקה למשך מעל שנה כאשר בבניין בן 4 קומות הוסיפו עוד שתי קומות. פרויקט אחר שהוא של תמ"א 38 באשדוד שבו החלה העבודה בבניין רכבת בשנת 2010 כאשר הקבלן התחייב למסור את הדירות החדשות שנוספו בשנת 2014 לאחר שמכר כבר בהתחלה 38 מתוך 40 הדירות שהיו אמורות להתווסף ל-64 הדירות הקיימות. פרויקט תמ"א 38/1 זה לא הושלם עד היום ובית המשפט מינה מפרקים זמניים לחברת הבנייה. פרויקט נוסף של תמ"א 38 בתל אביב במסלול של חיזוק המבנה החל ברחוב ברנדיס 11 בו היו אמורים להוסיף קומה אחת עם שתי דירות על 4 הקומות הקיימות. גם בפרויקט תמ"א 38 זה נעצרו העבודות בשנת 2017 ורק לאחרונה חודשו בו. בפרויקט זה, דיירי הבניין החלו להתייאש ממצב העבודות בבניין והחליטו לעזוב את דירתם ולהשכיר אותם במחירים נמוכים. לאחר נעשו בבניין החיזוקים כולל בניית היסודות ובניית הממ"דים בקומה החמישית לא הושלמו העבודות והיא נשארה פתוחה מה שהביא, בין השאר, להצפות בחדר המדרגות, ומים נכנסו למעלית.
למאמר המלא