פרסומי התחדשות עירונית ותמ"א 38



דצמ5
המכשולים לביצוע פרויקטים של תמ"א 38 בתל אביב
Ynet
כאשר דנים במורכבות הביצוע של התחדשות עירונית בתל אביב-יפו, זהו אחד הפרויקטים הסבוכים והקשים שיש, כך סבורה עו"ד קרן בלחרסקי, אשר מתמחה בתחום של התחדשות עירונית ושל נדל"ן בכלל. לרוב נבחנת התחדשות עירונית בהיבטים של כדאיות כלכלית עבור היזם, במספר הקומות שיתוספו או שטח הדירה הנוסף שיקבלו בעלי הדירות. כאשר מדובר על פרויקט של תמ"א 38 בתל אביב – יפו, נתקלים במקרים בהם על מגרשים ישנים קטנים ישנה בנייה ישנה ואין לקבלני הביצוע יכולת לתמרן כמו למשל, אומרת עו"ד כהן בלחרסקי,  הגישה של מערבלי בטון או משאיות שצריכים להגיע קרוב לבניין. אחת הדוגמאות לכך היא הפרויקט שאותו יזמה אקו-סיטי ברחוב איתמר בן-אבי שממחישה את הבעייתיות של תמ"א 38 בתל אביב. איתמר בן-אבי, הוא רחוב ללא מוצא והוא צר כאשר שני בניינים ממנו מתבצע פרויקט תמ"א 38 במסלול של חיזוק ותוספות. קיים קושי של עבודה ברמת מורכבות גבוהה, מסביר האדריכל דודו רשף, וגם בעיות לוגיסטיות של הנגשת מערבלי בטון או גישה של משאיות שנדרשות עבור פינוי החול או הפסולת. המשאיות מנסות למצוא את ההזדמנות להיכנס לרחוב, מה שמאריך את זמני הביצוע ובכך גם על עלות הפרויקט, וכמובן משפיע גם על איכות החיים של תושבי הרחוב. יזם תמ"א 38 כמו גם עורכי דין העוסקים בתחום זה, נתקלים למשל בקושי הנובע מהתקנות שימור המחמירות של עיריית תל אביב בעניין כריתת עצים, שכאלה יש כ- 150,000 בעיר תל אביב. עץ שנמצא על שטח שבו מתבצע תמ"א 38 בתל אביב, עלול להשפיע על תכנון הפרויקט. גם תקנות כיבוי האש יכול להשפיע על ביצוע פרויקט התחדשות עירונית בתל אביב, למשך ברחוב אלכסנדר ינאי, מתארת עו"ד כהן בלחרסקי, ישנם פרויקטים של התחדשות עירונית שהם תקועים בשל אי עמידה בתקנות לכיבוי אש.
למאמר המלא