פרסומי התחדשות עירונית ותמ"א 38



פבר7
פתרונות חנייה בפרויקטים של תמ"א 38 במסלול של חיזוק הבניין
גלובס
פתרון חנייה בעסקאות בשוק הנדל"ן נחשב היום כחלק מהעסקה לעיתים גם מדובר על שני מקומות חנייה לדירה. כאשר מדובר פרויקטים של תמ"א 38 במסלול של חיזוק המבנה, קיימת בעיה לפתור את עניין החנייה הנדרשת לדירות החדשות הנוספות לבניין, מכיוון שלא מתחילים אותם מאפס ותנאי השטח הקיימים מכתיבים את הפתרונות האפשריים. לעיתים הפתרון הנדרש מייקר מאוד את הפרויקט עד כדי כך שליזם כבר לא כדאי לבצע את הפרויקט. ישנם גם מקרים שהיזם יכול פתרון חנייה לדירות החדשות, אך דיירי הבניין הקיים, לא מסכימים לבנות את החנייה בשטח הציבורי של הבניין. בעיה אחרת מעלה רון חן, מנכ"ל חברת 'אנשי העיר' והיא כאשר יכול היזם לנצל את השטחים הפנויים במגרש לצורך חנייה, לעיתים הרשות המקומית לא מאפשרת לייצר כניסה למגרש כאשר היא באה על חשבון החנייה ברחוב. לעיתים הרשות המקומית מוכנה לדון בבקשה מסוג זה, רק אם היזם מייצר שלושה מקומות חנייה לדיירי הבניין על חשבון מקום חנייה ברחוב. קיימים גם פתרונות חנייה הדורשים שימוש במתקנים מכאניים על-קרקעיים, מציין חן, אך אלה עלולים ליצור מפגע ציבורי ולעיתים יש לבעלי הדירות רתיעה מסוג פתרון כזה. פתרונות של מתקנים אוטומטיים תת-קרקעיים, הם יקרים יותר למימוש ועלותם יכולה להגיע לבין 250 ל-300 אלף שקלים למקום חנייה אחד.
למאמר המלא