פרסומי התחדשות עירונית ותמ"א 38



נוב9
בדרך כלל פרויקט תמ"א 38 לא מסתיים כפי שסוכם בתחילה בין יזם תמ"א 38 לבעלי הדירות
כלכליסט
קידום פרויקט של התחדשות עירונית הוא עניין מורכב ומסובך הכולל שכנוע של בעלי הדירות. לעיתים לאחר שנים של ניסיון לקדם אותו, הפרויקט נגנז ובשנים האחרונות יש ירידה במספר התחלות הבנייה שהם תוצאה של פרויקטים מהסוג של תמ"א 38 במסלול הריסה ובנייה מחדש (תמ"א 38/2). הקמתן של 6 מינהלות עירוניות וכן תיקון חוק המתייחס לדייר סרבן המאפשר לקבל חתימה של עו"ד במקום הסכמה שלו, הן חלק מהצעדים שננקטו כדי לשפר את המצב. העיר גבעתיים, שכנתה של העיר תל אביב, היא אחת הערים שבה התכנון אינו פשוט כאשר הצפיפות האוכלוסייה בה היא מהגדולות בארץ והיא נמצאת במקום השני לאחר בני ברק, אך הביקוש לדירות בה הוא גבוה. רוב בנייני העיר גבעתיים נבנו לפני למעלה מ-50 שנה ויש בה מחזור בשטחים המיועדים למוסדות ציבור ומוסדות חינוך. מתן סופר, אחד המייסדים של חברת מותג עירוני, המובילה כמה פרויקטים של תמ"א 38 בגבעתיים וכן של פינוי בינוי, מציין כי המו"מ מול בעלי הדירות הוא אחד האתגרים הגדולים לכל יזם תמ"א 38. גם התנאים המשתנים לביצוע פרויקטי תמ"א 38 או פינוי בינוי מקשים על ביצוע פרויקטים כאלו. חברת מותג עירוני, למשל, קידמה מו"מ מול בעלי דירות ברחוב ז'בוטינסקי בעיר גבעתיים, אך הנחייה תכנונית חדשה של עיריית גבעתיים חייבה את החברה לשנות את הפרויקט באופן שסיכן את קיום הפרויקט. מיתוג עירוני מקדמת כעשרה פרויקטים של התחדשות עירונית ברמת גן, גבעתיים, רמת השרון וכן בעיר תל אביב כאשר חלק מהפרויקטים הם מהסוג של תל תמ"א 38 במסלול של חיזוק וחלק במסלול של הריסה ובנייה מחדש.
למאמר המלא