פרסומי התחדשות עירונית ותמ"א 38



יול20
פשרה בעניין דרישות רשות הכבאות לגבי פרויקטים של תמ"א 38
כלכליסט
רשות הכבאות התנגדה עד עתה לאשר היתרי בנייה לפרויקטים של תמ"א 38 ברחובות אשר הדרך הפנויה – הדרך בין המכוניות החונות - צרה מ-3.7 מטרים מאחר ורכבי הכיבוי הגדולים יותר לא יוכלו לעבור בהם במקרה של שריפה בבניינים. אתמול נערכה פגישה בלשכתו של נציב הכבאות, דדי שמחי, ובה נכחו גם אביגדור יצחקי, ראש מטה הדיור במשרד האוצר, שירה ברנד, מ"מ ראש מינהל התכנון, אייל אוכמן, יו"ר אגוד חברות תמ"א 38, ועו"ד אמיר הלר מהתאחדות בוני הארץ. הפגישה זומנה בכדי לדון במחלוקת שנוצרה בעקבות התנגדות הכבאות והוחלט בה על פשרה לפיה יבוטל האיסור הגורף על פרויקטים של תמ"א 38 ברחובות צרים. את ההכרעה על ביטול האיסור קיבל אביגדור יצחקי בתום הדיון שנערך ולפיה ברחובות בהם מבקשים לבצע פרויקטים של תמ"א 38 והדרך צרה מ-2.7 מטרים, תתבצע בדיקה נקודתית ועל פי תוצאות הבדיקה הזאת, יוחלט האם יינתן ההיתר ובאילו תנאים. במקרים בהם רוחב הדרך הפנויה גדול מ-2.7 אך קטן מ-3.5 מטרים, תתווסף דרישה למתזים בכל הבניין וכן תסומן רחבת היערכות לכבאית. הרשות תדרוש, במקרים מסוימים, בניית גרם מדרגות נוסף כדי לאפשר בכל קומה בבניין, הכנת פתח מילוט נוסף. איל אוכמן שבירך על החלטתו של אביגדור יצחקי, התייחס לדרישה של גרם מדרגות נוסף, וטען שהיא גורמת לצמצום שטחי המגורים מה שיפגע בכדאיות הכלכלית של הפרויקט. עוד התייחס אוכמן לעניין הרחובות הצרים מ-2.7 מטרים בעיר תל אביב, והציע לחשוב על הגבלה של החנייה למכוניות רחבות.
למאמר המלא