פרסומי התחדשות עירונית ותמ"א 38



אפר28
התחדשות עירונית עדיפה על מחיר למשתכן
גלובס
התוכנית מחיר למשתכן, אותה יזם משרד האוצר מנציחה את העוני, כך טוען אילן מיכאלי, הבעלים של חברת הנדל"ן IMG, ומזכיר את שנותיה הראשונות של המדינה שאז נבנו שיכוני העוני ובנייני הרכבת. לדבריו, מרבית מכרזי מחיר למשתכן נעשים בפריפריה וכדי שתכנית כזאת תצליח צריך לתת תמריצים באותם אזורי פריפריה להקמה של מרכזי תעסוקה. האופן שבו מממשים את התוכנית מחיר למשתכן, מרחיקה את הזוגות הצעירים מההזדמנויות שיש להם באזור המרכז. לדעת מיכאלי, הפורמט הנכון שיש לממש הוא דווקא התחדשות עירונית באזור המרכז, והיא זאת שיכולה לפתור את מצוקת הדיור. התוכנית הזאת תאפשר גם למי שלא נמנה על הזוגות הצעירים, לעבור לדירה חדשה, כי יש צורך לדאוג לכלל האוכלוסייה ולא רק לזוגות הצעירים. בנוסף לכך, התחדשות עירונית גורמת לצמצום פערים בין השכונות הוותיקות לשכונות החדשות. כנגד הטענה של ראשי קבינט הדיור כי מי שמתנגד לתכנית מחיר למשתכן עושה זאת מהאינטרס שמחירי הדירות דווקא לא יירדו, עונה מיכאלי בשאלה, למה שיזם תמ"א יתנגד לתכנית אם הוא עצמו מוכר דירות חדשות במחיר נמוך יותר? מיכאלי מציין כי כדי לקנות דירה במחיר טוב, צריך להגיע לשטח ולראות יותר דירות ולא להישאר רק מול המחשב מה שלא יביא עסקת קנייה טובה. גם הדעה השלטת שקוני הדירות נמצאים היום בנחיתות מול מוכרי הדירות היא שגוייה והראיה לכך היא ש-20 אחוזים מהדירות נמכרות מתחת למחירי השוק.
למאמר המלא